torsdag 7. april 2011

Selvinnsikt?

Hadde en halvtime for meg selv i dag, jeg… Liker det.. Litt kafétid med bare meg og boka – og et surr av folk som kommer og går… Som det muligens har kommet fram tidligere i denne bloggen, har jeg en tendens til å bruke slik tid til å observere og til å lytte – så også i dag… 
Og mens jeg satt der overhørte jeg følgende replikkveksling mellom tre representanter av det maskuline kjønn:
”Fy faen, det er så mange tragiske jenter i denne byen…!”
”Ja, jeg vet, de fleste ser jo helt jævlige ut..”
”Vel, Linda er jo ganske fin, da..?”
”Ja, kanskje om hun hadde gått ned fem kilo og fått litt lenger hår, men…”
”Renate er faktisk egentlig dritfin, men hun kler seg jo som ei gammel kjerring!”
”Ja, ikke sant? Helt vilt hvordan enkelte jenter kler seg! Skulle jo faen tro de ikke hadde speil hjemme!”

Omtrent der gikk parkeringstiden min ut, så jeg pakket sammen, reiste meg og forlot kaféen, men selvfølgelig ikke uten å kaste et blikk på det jeg forventet var George Clooney, Brad Pitt og Johnny Depp på kafébesøk. Men de må ha forlatt stedet mens jeg pakket ned tingene mine, for ved det gjeldende bordet satt der én michelinmann, én redneck og én Forrest Gump ikledd henholdsvis joggebukser, flanellskjorte & caps, og alt for korte dressbukser med tilhørende hvite tennissokker…

Det kan virke som om der er mangt et speil i den byen som ikke virker…

5 kommentarer:

  1. Uff ja, det klokeste er nok å feie for egen dør ......!

    Oppriktig lei for at blogglinken din er ekskludert!!
    Skal legge den til som mine favoritter .... hvis æ får d tell ....

    SvarSlett
  2. Takk førr d =)
    Den e jo bare ekskludert fra fb, da.. =) har sendt mail tell fb og spurt ka de ellers pjuske m, så vi får se om æ kanskje kommer inn i varmen igjen.. ;) Men bare du - og alle andre - fortsette å lese her, så e æ gla tell - d e jo greit å ha nån å skrive FØRR... =)

    SvarSlett
  3. ;o) Rart med det, Harstadguttan e heller ikkje så pen ;o)og tynn :o) og velkledd :o).... og når de snakke høyt på samme kafe`som dæ, kan de vel ikke være så lur heller ;o))

    SvarSlett
  4. Av og til går Wanja rundt i byen forkledd som en vanlig Harstaddame... (gammelt jungelord)

    SvarSlett
  5. Hei Wanja, jeg er ny her på siden din, men må bare takke for super observasjon. Sitter her med influensa, men det føles litt bedre nå etter å ha lest "selvinsikten". Jeg ler godt, og tenker at det til syvende og sist er bra at disse gutta har tro på seg selv, hihihi...!

    Hilsen Hilde

    SvarSlett