onsdag 4. mai 2011

Om telefonselgere - folk som selger telefoner...

Jeg har tidligere nevnt telefonselgere og deres standhaftige arbeid for å få tak i meg... Nå lurer jeg litt på, jeg, om telefonselgerne muligens tror at jeg det er noe i veien med telefonen min (og at jeg som en direkte årsak av dette ikke tar telefonen), og at de dermed har meldt i fra til en annen type selgere... skjønt, selgere...? Her dreier det seg ikke en gang om salg, men om fantastisk gavmilde personer som faktisk ønsker å gi meg mobiltelefoner...! Eller... det er vel muligens ikke så mye snakk om at de ønsker det, som om at de faktisk er forpliktet til å gi meg disse telefonene... På én måned har det kommet inn intet mindre enn 19 (!) mailer, der disse menneskene fortvilet forsøker å få gitt meg en telefon... (litt stort bilde, jeg vet, men du må jo kunne lese det som står der...)


Det er iPhone og Samsung og Nokia om hverandre, og det gratuleres og minnes om avhenting - og etterhvert mener jeg i tillegg å kunne spore en viss frustrasjon over at jeg ikke vil ha disse telefonene...


"Jeg forstår ikke hvorfor du ikke henter din Samsung-telefon?" spør en av dem... og ordlyden leder tankene hen på en litt sår og fornærmet tone... Jeg ser for meg en hoderystende selger, med lett anklagende og såret blikk... "jeg fatter det bare ikke..." Og jeg svarer: for at jeg har telefon.. for at Samsung E1080 er en komplett dritt-telefon... for at jeg faktisk har mer enn 42 i iq (noe jeg anser er kravet for ikke å gå på denne typen kampanje)... ...eller... jeg svarer jo ikke det... ikke til dem... jeg sier ingenting til dem, jeg, bare venter og samler på mailene deres... jeg kommer muligens til å svare med et høflig "nei takk" på mail nummer hundre, men det er langt i fra sikkert... Kanskje jeg bare fortsetter å samle på disse mailene - bare for å se hvor mange jeg ender opp med...?
Jeg kan ikke annet enn å synes synd på menneskene bak disse mailene; de må (ved siden av telefonselgere) ha verdens verste jobb...! Jeg vedder for at de bløffer om hva de jobber med når de møter noen for første gang: "hva jeg jobber med...?  jeg.. eh... jobber som billettkontrollør på kino... du da?" 
Men dette er altså årsaken til at de sliter seg ut av senga om morgenen: å fortvilet forsøke å få forært en eller annen dumstut en mobil som er utter crap... Syns det er litt trist, jeg... kanskje jeg skal svare likevel? bare for å være grei...? Neh... Da hadde det bare endt med at de hadde sendt meg en mobiltelefon - også hadde de blitt enda tristere når jeg ikke hentet den likevel...
Jeg skulle heller ønske noen var forpliktet til å gi meg en million (eller aller helst ti millioner)... Da skulle jeg hentet den... Banna bein!

1 kommentar:

  1. Gratulerer. Du er nr. 100 som har sendt meg mail om "gratis mobiltelefon"
    Du vinner, en gratis sykkel. Denne kan du bruke til å sykle loddrett til helvette
    - Ha en videre flott dag.

    SvarSlett